Bostadsbolaget väljer digitala trapphustavlor
Bostadsbolaget är ett av Göteborgs största bostadsbolag, med över 24 000 hyresrätter. De var det första allmännyttiga bostadsföretaget i Göteborg. Bolaget bildades i november 1945 för att ta krafttag mot bostadsbristen och höja standarden på bostäderna. Bostadsbolaget ingår i “Framtidenkoncernen” som är en del av Göteborgs Stad, med visionen ”Vi bygger det hållbara samhället för framtiden”.
Bostadsbolaget har över 340 medarbetare, där merparten av de anställda arbetar nära hyresgästerna i alla deras bostadsområdena. De gör allt för nöjda och trygga hyresgäster genom en god boendemiljö och kundnära verksamhet. Deras mål är att vara Göteborgs ledande hyresvärd, som utvecklar framtidens boende och moderniserar den svenska allmännyttan.
Bostadsbolaget har nu valt att ta ytterligare ett steg i den digitala utvecklingen genom att sätta upp digitala trapphustavlor i tre av deras bostadsområden i Göteborg.
-Vi vill säkerställa att informationen till våra hyresgäster är aktuell och relevant, och dessutom når ut snabbt bland de boende, säger Catarina Hagwall, kommunikation- och marknadschef Bostadsbolaget.
Förväntningarna på tavlorna är höga. Genom att använda sig av samma innehåll som tidigare behåller trapphusen samma anda, bara att det moderniseras genom digital uppdatering via tavlorna.
-Vi vill att de ska underlätta för oss i kommunikationen. Dessutom vill vi slippa överfulla anslagstavlor och utnyttja fördelarna i den digitala utvecklingen!