< Tillbaka till artiklar

Lansa Fastigheter skriver avtal med Picler

I en bransch med ständig utveckling där fokus på digitalisering är stor, hjälper vi företag att effektivisera sina verksamheter. För oss är digitaliseringen inte en fråga om när, bara om hur. Därför är vi glada att kunna meddela att det göteborgsbaserade bolaget Lansa Fastigheter nyligen ingått ett samarbete med Picler. Det växande fastighetsbolaget satsar på digitala infodisplayer till sina fastigheter över hela Sverige. I och med detta ställde vi några frågor till Anna Granander, marknadsansvarig på Lansa Fastigheter.

Ni har gjort en fantastiskt resa och verkligen utmärkt er på marknaden, berätta om er resa de senaste fem åren?

– Vi har växt snabbt sedan vi startade 2016. Affärsidén att förvärva, förvalta och utveckla moderna bostadsfastigheter i kranskommuner runt storstäderna och i regioner där näringslivet har en stark tillväxt har varit framgångsrikt. Idag har vi en fastighetsvolym på 3,7 miljarder kronor och en produktportfölj på ca 4 miljarder. Det innebär ca 3500 lägenheter i förvaltning och produktion.

Hur ser era framtidsvisioner ut? Vart är Lansa om fem år?

– Vi fortsätter växa och expandera och om två år har vi som mål att nå totalt 10 miljarder. Samtidigt jobbar vi stenhårt med hållbarhetsfrågorna och arbetar mot ambitiösa mål kring till exempel energiförbrukning, Co2-utsläpp och att alla våra fastigheter ska vara miljöcertifierade.

 Hur kommer infodisplayerna underlätta erat jobb kring kommunikationen med era hyresgäster?

– Nu kan vi enkelt kontrollera att informationen som sitter i våra trapphus är uppdaterad och korrekt. Vi kan i realtid skicka information till displayerna i våra fastigheter i Umeå såväl som Ystad. För våra förvaltare blir det enklare att uppdatera till exempel trapphusregister. Förutom tid sparar vi även på pappersutskick och onödiga utkörningar, vilket går helt i linje med våra hållbarhetsmål.

 Nu har ni valt Picler som leverantör för digital informationsspridning i trapphusen, varför valde ni Picler?

– Vi utvärderade marknaden av trapphusskärmar ganska noggrant och med Piclers lösning kunde vi checka i fler boxar än hos de andra vi utvärderade. De viktigaste aspekterna var skärmstorlek, design på skärmarna och självklart prisbilden.

Under hösten kommer de första skärmarna installeras runt om i Sverige.

– Vi har haft kontakt med Lansa Fastigheter under en längre tid och vet att de är en spännande aktör i fastighetsbranschen. Att vi fått till detta samarbete gör oss båda starkare och kommer leda till mer effektiv kommunikation, vilket är superkul, säger Mårten Jonsson, på Picler.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *