< Tillbaka till artiklar

Summering av året 2020

För Picler började året något trevande och precis som för många andra stod marknaden helt still i mars – april. Utvecklingen under året har dock visat att covid19 påskyndat digitaliseringen inom många företag och så även inom fastighetsbranschen. Med hjälp av digitalisering kan fastighetsförvaltning förändras i grunden och Piclers digitala infodisplayer har visat sig både höja kvaliteten, minska kostnaderna och i dessa tider ökat effektiviteten för fastighetsbolagen. Efterfrågan har ökat enormt och det har gjort att Picler mot slutet av året kan se tillbaks på ett framgångsrikt år med många nya kunder, anställda och uppnådda mål. Allt fler digitala infodisplayer lyser upp trapphus och entréer runt om i, inte bara Sverige utan också Tyskland, Danmark, Norge, USA och Kanada.

Vi har förbättrat våra produkter och i somras släppte vi vårt senaste tillskott, Flash – marknadens första inbyggda display. Nu kan vi alltså erbjuda marknaden en display som byggs in i väggen och därmed toppa entréns estetik ytterligare. Produktutveckling är något vi satsade stort på under 2020. Här sker att ständigt arbete i nära samarbete med våra kunder, för att utveckla hårdvaran och mjukvaran i linje med deras behov.

2020 öppnade vi även upp Picler Stockholm, vilket blev en rejäl kickstart med Jonas Jacobsson i spetsen. Även kontoret i Göteborg har växt, där vi anställt Mårten Jonsson som säljare och projektledare. Vårt andra tillskott i Göteborg är Lovisa Bengtzén, som har lyft vår marknadsföring och content i diverse sociala kanaler och via vårt månatliga nyhetsbrev

Under året har vi också skrivit avtal med många nya kunder, bland landets stora fastighetsbolag, såsom Bostadsbolaget i Göteborg, Einar Mattsson och AFA-fastigheter. Picler har också blivit en godkänd leverantör hos HSB. Vilket betyder att vi nu tar ett stort kliv in på bostadsrättsföreningssidan.
Vi är stolta över ett gott genomfört år. Nu lämnar vi år 2020, ett spännande och utvecklande år med nya erfarenheter och lärdomar i bagaget, och blickar framåt. Med nya målsättningar kör vi – mot 2021 och än högre höjder.

Tusen tack alla kunder för ett fint 2020. Vi tror att 2021 är året som fastighetsägare utmanar analog informationsspridning på riktigt. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *