< Tillbaka till artiklar

Vad är digital signage?

Digital signage, digital skyltning är elektroniska skärmar som kan användas på flera olika sätt. Digital signage är en form av ”ljusreklam” som används för information och marknadsföring. Fördelarna med digital skyltning istället för de traditionella skyltarna är att innehållet enkelt kan bytas utefter miljö och syfte med skärmen.
Digital sigange ger större frihet och flexibilitet för återförsäljare samtidigt som konsumenternas engagemang med varumärket förbättras. Digital skyltning gör det möjligt att ändra innehåll direkt till skärmarna med ett klick eller välj att schemalägga budskap under en period. Detta sker genom en molnbaserad mjukvara. Här kan användaren publicera engagerat budskap genom att arbeta med text, bild och rörligt material. Användandet av digital signage är mycket flexibelt och användaren själv väljer helt hur ytorna på skärmen ska användas. Varje yta har en spellista som man själv fyller med innehåll och väljer vilken ordning saker ska visas.

Digital signage kan med fördel användas i alla olika miljöer

Digital skyltning passar överallt. I affärer där erbjudande och säsongens varor visas, på kontor i form av interninformation och som utomhusskyltning till vägbeskrivningar och annonser. De fungerar även som informationstavlor i skolor, på tåg- och busstationer, i varuhus, restauranger och inom sjukvård och omsorg. Här kan man också arbeta med stora LED-väggar fyllda med rörliga annonser, filmer och annat som fångar uppmärksamhet. Självklart kan man också använda digital signage i fastigheter och trapphus.

Digital signage finns i flera olika varianter av skärmar och storlekar och kan användas på oändligt många sätt. Det enda som behövs är en skärm ansluten till el och nätverk för att hålla den levande. Varianter av skärmarna är många allt från små tablets, till 43 tums skärm till stora LED-skärmar. Vill ni ha skärmar stående och liggande? Ni väljer den som passar ert syfte och miljö bäst. För att komma direkt till Piclers produkter klicka här.

Digital signage växer och marknaden är stor. Allt fler börjar använda skärmar och lämnar pappersarbete bakom sig. Forskning visar att digitala skärmar och annonser är mer iögonfallande än traditionella tryckta affischer och kan distribueras direkt.

Vill ni hänga med i den digitala utvecklingen, kontakta oss så hjälper vi att hitta rätt lösning just för er!

För mer information gällande enkla men viktiga funktioner att ha i skärmarna, läs vårt inlägg ”Såhär jobbar du som fastighetsägare med digitala trapphustavlor”.

2


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *